W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

van: www.kustvaartforum.com
Jaap H
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jan 2005 21:31

Re: W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

Bericht door Jaap H »

Goedenavond Roelof en anderen,

Schoot me vanavond te binnen dat de laatste jaren van WF Kampmans bevrachtings kantoor de heer Kampman er al niet meer was. Meen dat hij overleden was. De heren Roos en Disma hebben het toen voortgezet tot aan het einde.

Mijn vader is via de Herman Buisman en Roelof Buisman, Buisman was familie, bij Kampman terecht gekomen en heeft daar onder andere gevaren op de Westerdok, Phoenix, Bresam en Reliable. Waarvan de 1e 3 (ook) als kapitein.
Hij heeft daar vanaf 1956 t/m 1972 gevaren.

Groeten Jaap
Jan Smith
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2010 20:45

Re: W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

Bericht door Jan Smith »

Dhr. Disma woonde in Santpoort. Voor mij was het oom Wim en tante Henny. Mijn vader voer o.a. op de Buisman schepen.
Jan Smith
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2010 20:45

Re: W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

Bericht door Jan Smith »

Ik heb al de berichten net nog een keer doorgelezen. Mijn vader was Conraad (Cor) Smith. Geboren in 1914. Hij heeft gevaren op de Phoenix, Westerdok. Later op haast alle Buisman schepen. Hij zat ook in de Kustvaartonderneming Zwartsluis. De Buisman schepen hadden verschillende rederijen. Dat lag eraan voor hoeveel wie er in zat.
Ik ben vaak in de vakantie een reisje mee geweest.
Hier nog een foto van mijn vader. Die kijker heb ik nog. En een Willem II sigaartje.Afbeelding
Jan Smith
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2010 20:45

Re: W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

Bericht door Jan Smith »

Ik heb hier een album met foto's van een diner van 12 januari 1955. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rechts de heer en mevr. Disma.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rechts de heer en mevr. Disma.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De mevrouw met dat witte ding in haar hand is mijn moeder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Links mijn moeder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Meneer en mevrouw Disma en rechts mijn moeder.
Jan Smith
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2010 20:45

Re: W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

Bericht door Jan Smith »

Ben schreef: 19 nov 2009 21:07 Afbeelding
De tewaterlating van de Herman Buisman bij scheepswerf E.J. Hijlkema, Hoogezand.

Afbeelding
De Herman Buisman in een netelige positie, maar waar ??
Dit was op de Westerschelde. Vlakbij Zoutelande.
Simon Marrink
Berichten: 1006
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

Bericht door Simon Marrink »

Op 17 september 1964 liep de Herman Buisman om half een 's nachts op een strekdam bij het Zeeuwse Zoutelande. Het schip was niet geladen. De zeesleper Jacob van Heemskerck was in de buurt om het schip weer vlot te trekken. Oorzaak was het zware noodweer dat op dat moment over het land trok.

Groeten,

Simon
Jan Smith
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2010 20:45

Re: W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

Bericht door Jan Smith »

Ben schreef: 19 nov 2009 21:07 Afbeelding
De tewaterlating van de Herman Buisman bij scheepswerf E.J. Hijlkema, Hoogezand.

Afbeelding
De Herman Buisman in een netelige positie, maar waar ??
1964-09-17:
Gestrand in het Oostgat tussen Westkapelle en Zoutelande. Ze was in ballast onderweg van Gent naar Zaandam. Vlotgetrokken door de sleepboot 'Jacob van Heemskerck' en naar Vlissingen gesleept.
Uit PZC van vrijdag 18-09-1964: Kustvaarder vastgelopen bij Zoutelande. Naar Vlissingen voor onderzoek. De Nederlandse kustvaarder “HERMAN BUISMAN” van 400 brt. Is in de nacht van woensdag op donderdag bij slecht weer vastgelopen op een basalten strekdam bij Zoutelande. Het schip is donderdagmorgen vlotgetrokken door de “Jacob van Heemskerck” en achterstevoren naar de buitenhaven van Vlissingen gesleept. Vanmorgen -vrijdag- zou het schip, dat onder meer een lek had in de dieptanks, bij de N.V. Kon. Mij “De Schelde” in het Vlissingse dok worden onderzocht. De “Herman Buisman” was leeg op weg van Gent naar Zaandam en had als thuishaven Zwartsluis. Omstreeks half één 's nachts liep het schip van kapitein A. Witteveen vast. De zeesleper de “Jacob van Heemskerck” van Wijsmuller uit IJmuiden trok de kustvaarder donderdagmorgen omstreeks kwart voor elf vlot en bracht het schip over naar de Vlissingse buitenhaven, waar de sleep tegen één uur arriveerde.
1988-01-16: Final Fate:
Tijdens een reis van Barahona (Dom.) naar San Pedro de Macoris (Dom.) bij San Pedro de Macoris gestrand met een lading van 450 ton gips en op 17 januari in ondiep water gezonken.
jroos67
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2021 11:40

Re: W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

Bericht door jroos67 »

Goedendag, ik ben hier voor het eerst. Ik hoop hier eventueel wat meer informatie van mijn opa te vinden namelijk Johannes Roos. Destijds medefirmant van W.F.Kampman en de dhr. Disma. Mijn vader was destijds boekhouder(Jan Roos) helaas is mijn vader dementerend. Ik heb namelijk nog op zolder een schaalmodel staan(stoffig) van de Energie.
Als iemand interesse heeft kan ik foto's opsturen. Mvg Jan Roos(vernoemd naar mijn vader)
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: W.F. Kampman's Bevrachtingsbedrijf, Amsterdam.

Bericht door Jan Stolp »

Ik neem aan dat de site van Marhisdata je bekend is.
https://www.marhisdata.nl/eigenaar&id=23142

k heb je een Pb gestuurd Jan
Groeten
Jan
Plaats reactie