Nogmaals de IMKE. Deze kaart werd door Boekhandel T. van Dijk uit Delfzijl in de midden jaren 60 uit gebracht.
IMKE, 1957
Salut, Old Dutch Mate
Rederij Damhof, Delfzijl
Re: Rederij Damhof, Delfzijl
Nog een shelterdekker van H. Damhof te Delfzijl.
Tewaterlating bij de werf "Hoogezand" Jac. Bodewes te Hoogezand in 1957 van de DIEVERTJE.
DIEVERTJE, 1957. Gemeerd aan de Boompjes te Rotterdam. © R. Kleyn
Als GOUWESTROOM in charter bij de H.S.M. varend op het Noordzeekanaal op weg naar Amsterdam.
Als GOUWESTROOM varend in het Engelse Kanaal. © Skyfoto's, U.K.
Salut, Old Dutch Mate
Tewaterlating bij de werf "Hoogezand" Jac. Bodewes te Hoogezand in 1957 van de DIEVERTJE.
DIEVERTJE, 1957. Gemeerd aan de Boompjes te Rotterdam. © R. Kleyn
Als GOUWESTROOM in charter bij de H.S.M. varend op het Noordzeekanaal op weg naar Amsterdam.
Als GOUWESTROOM varend in het Engelse Kanaal. © Skyfoto's, U.K.
Salut, Old Dutch Mate
Re: Rederij Damhof, Delfzijl
Een van de eerste naoorlogse schepen van Jan & Harm Danhof.
BIERUM, 1948 © R. Kleyn
In de nacht van 26 op 27 maart 1959 bij Scheepswerf Welgelegen te Harlingen gekapseisd. Oorzaak van het kapseisen was dat de meerdraden te strak stonden bij het vallende tij. Het schip werd gelicht 1 april , hersteld en kwam later in 1959 weer in de vaart.
Hout lossen te Middelburg. © J.J. Steketee
Salut, Old Dutch Mate
BIERUM, 1948 © R. Kleyn
In de nacht van 26 op 27 maart 1959 bij Scheepswerf Welgelegen te Harlingen gekapseisd. Oorzaak van het kapseisen was dat de meerdraden te strak stonden bij het vallende tij. Het schip werd gelicht 1 april , hersteld en kwam later in 1959 weer in de vaart.
Hout lossen te Middelburg. © J.J. Steketee
Salut, Old Dutch Mate
Re: Rederij Damhof, Delfzijl
Hierbij een paar foto's van Barok 1962. Ze zijn gemaakt door mijn vader, die marconist was op dit schip, van aankoop in 1969 tot verkoop in 1974.
Barok 1962
Barok 1962
Re: Rederij Damhof, Delfzijl
R.Konigers schreef:..... kwam de Daniel in 1975 in de vaart voor J.Damhof . Voorheen hadden de schepen van J.Damhof meestal (behalve de Antares) een gele schoorsteen met een blauwe band. Om waarschijnlijk een beetje eenheid te krijgen werd de Daniel als eerste schip uigevoerd met het schoorsteenembleem alwaar dhr.H.Damhof al jarenlang mee rondvoer...nl. een witte schoorsteen met 2 blauwe banden met een D ertussen.
Re: Rederij Damhof, Delfzijl
Het algemeen plan van de Daniel:
Re: Rederij Damhof, Delfzijl
Twee Gebroeders 1951.