Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Zet maar een factor 10 op die prijs Evert! Voor ons soort mensen onbetaalbaar. Zul je heel wat schilderijen voor moeten maken. Gr. Klaas.
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Voor 7,9 miljoen euro mag je je eigenaar noemen van de replica ...
https://www.yachteleonora.com/CFDOCS/cms ... roupID=128
In Nederland gebouwd ,scheeps en jachtontwerp Gaastmeer heeft er veel voor getekend en ook het snijpakket getekend.
Groeten
Jan
https://www.yachteleonora.com/CFDOCS/cms ... roupID=128
In Nederland gebouwd ,scheeps en jachtontwerp Gaastmeer heeft er veel voor getekend en ook het snijpakket getekend.
Groeten
Jan
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Dat valt me dik mee Jan! Zat meer in de prijzen van Oceanco te denken. Gr. Klaas.
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Als je nog wat in te ruilen hebt scheelt dat ook weer in de prijs
Groeten
Jan
Groeten
Jan
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Holland
‘Paraat En Start Klaar’
De zeesleepboot Holland is in 1951 gebouwd bij de werf Ferus Smit te Foxhol (Groningen) voor rekening van Rederij Doeksen uit West Terschelling. De kiellegging vond plaats op 18 november 1950. De Holland was het vierde schip van rederij Doeksen met deze naam.
Inhoud: 547 bruto ton
Lengte: 57,56 m
Breedte: 9,46 m
Diepgang: 3,71 m
Het schip beschikt over een 10 cylinder Werkspoor TMBAS3910 dieselmotor met een vermogen van 2100 pk. Hiermee kan een max snelheid van 17 knopen worden bereikt.
Roepnaam: PESK (Paraat En Start Klaar)
De Holland was zowel ingericht voor bergen/slepen als passagiersvervoer. In de zomer werd het schip ingezet als veerboot tussen Terschelling en Friesland. Op de Holland was plaats voor 800 passagiers. Aan boord waren diverse salons aanwezig om de passagiers van dienst te zijn.
Geschiedenis
29 december 1951: Indienststelling
Periode 1951-1975: Als bergingssleper 161 geslaagde bergingen verricht en daarnaast gedurende de zomermaanden ingezet als extra veerboot tussen Harlingen en Terschelling
Periode 1974 tot 1998: Verhuurd aan Rijkswaterstaat om te worden ingezet als milieubewakings- en onderzoeksvaartuig
2000 Overname door Stichting Zeesleepboot Holland
Jan
‘Paraat En Start Klaar’
De zeesleepboot Holland is in 1951 gebouwd bij de werf Ferus Smit te Foxhol (Groningen) voor rekening van Rederij Doeksen uit West Terschelling. De kiellegging vond plaats op 18 november 1950. De Holland was het vierde schip van rederij Doeksen met deze naam.
Inhoud: 547 bruto ton
Lengte: 57,56 m
Breedte: 9,46 m
Diepgang: 3,71 m
Het schip beschikt over een 10 cylinder Werkspoor TMBAS3910 dieselmotor met een vermogen van 2100 pk. Hiermee kan een max snelheid van 17 knopen worden bereikt.
Roepnaam: PESK (Paraat En Start Klaar)
De Holland was zowel ingericht voor bergen/slepen als passagiersvervoer. In de zomer werd het schip ingezet als veerboot tussen Terschelling en Friesland. Op de Holland was plaats voor 800 passagiers. Aan boord waren diverse salons aanwezig om de passagiers van dienst te zijn.
Geschiedenis
29 december 1951: Indienststelling
Periode 1951-1975: Als bergingssleper 161 geslaagde bergingen verricht en daarnaast gedurende de zomermaanden ingezet als extra veerboot tussen Harlingen en Terschelling
Periode 1974 tot 1998: Verhuurd aan Rijkswaterstaat om te worden ingezet als milieubewakings- en onderzoeksvaartuig
2000 Overname door Stichting Zeesleepboot Holland
Jan
- Bijlagen
-
- Holland_150kB.jpg (77.08 KiB) 1611 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Jan de Reus schreef: ↑04 nov 2018 13:21 Holland
‘Paraat En Staat Klaar’
De zeesleepboot Holland is in 1951 gebouwd bij de werf Ferus Smit te Foxhol (Groningen) voor rekening van Rederij Doeksen uit West Terschelling. De kiellegging vond plaats op 18 november 1950. De Holland was het vierde schip van rederij Doeksen met deze naam.
Inhoud: 547 bruto ton
Lengte: 57,56 m
Breedte: 9,46 m
Diepgang: 3,71 m
Het schip beschikt over een 10 cylinder Werkspoor TMBAS3910 dieselmotor met een vermogen van 3100 pk. Hiermee kan een max snelheid van 17 knopen worden bereikt.
Roepnaam: PESK (Paraat En Staat Klaar)
Jan]zullen we van de pk,s de helft nemen?(is dichter bij de waarheid)of hij draaide de laatste jaren het dubbel van zijn toeren
Het was , paraat en start klaar (toch)
gr. geert
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Geert,
Dank voor de correctie. Dat van dat motorvermogen komt vanwege bijgaande foto + onderschrift.
Mvg
Jan
Dank voor de correctie. Dat van dat motorvermogen komt vanwege bijgaande foto + onderschrift.
Mvg
Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Rockhampton Star
Het koelschip Rockhampton Star is in 1957 gebouwd bij de Engelse werf Cammell Laird & Company Ltd te Birkenhead onder bouwnr 1277 voor rekening van de Blue Star Line Ltd.
De tewaterlating vond plaats op 24 september 1957 en het schip kwam in januari 1958 in de vaart.
Inhoud: 10.619 brt
Afmetingen: 507 ft (154,5 m) x 68 ft (20,7 m) x 30 ft (9,1 m)
Voorstuwing: 8 Cyl. 2 S.C.S.A. Burmeister & Wain dieselmotor met een vermogen van 13.300 pk (107 rpm) waarmee een dienstvaart van 17,5 knopen kon worden behaald.
Geschiedenis:
1964 Getransfereerd naar de Lamport & Holt Line Ltd (onder management van Blue Star Line Ltd)
1965 Terug naar Blue Star Line Ltd
1975 Management overgegaan naar Blue Star Ship Management Ltd
1981 Verkocht aan Festasi Shipping Co S.A. te Panama en hernoemd in Golden Lady
1982 Verkocht naar Karachi (Pakistan) voor de sloop
1983 Doorverkocht naar Bangladesh en na aankomst te Chittagong Road op 20 juni 1983 aldaar gesloopt.
Jan
Het koelschip Rockhampton Star is in 1957 gebouwd bij de Engelse werf Cammell Laird & Company Ltd te Birkenhead onder bouwnr 1277 voor rekening van de Blue Star Line Ltd.
De tewaterlating vond plaats op 24 september 1957 en het schip kwam in januari 1958 in de vaart.
Inhoud: 10.619 brt
Afmetingen: 507 ft (154,5 m) x 68 ft (20,7 m) x 30 ft (9,1 m)
Voorstuwing: 8 Cyl. 2 S.C.S.A. Burmeister & Wain dieselmotor met een vermogen van 13.300 pk (107 rpm) waarmee een dienstvaart van 17,5 knopen kon worden behaald.
Geschiedenis:
1964 Getransfereerd naar de Lamport & Holt Line Ltd (onder management van Blue Star Line Ltd)
1965 Terug naar Blue Star Line Ltd
1975 Management overgegaan naar Blue Star Ship Management Ltd
1981 Verkocht aan Festasi Shipping Co S.A. te Panama en hernoemd in Golden Lady
1982 Verkocht naar Karachi (Pakistan) voor de sloop
1983 Doorverkocht naar Bangladesh en na aankomst te Chittagong Road op 20 juni 1983 aldaar gesloopt.
Jan
- Bijlagen
-
- Rockhampton-Star_150kB.jpg (68.63 KiB) 1423 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Een mooi schip , dat goed is getroffen op een schilderij Jan !.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Re: Maritieme schilderijen en tekeningen van forumleden.
Ziet er mooi uit,Jan.
Schilder je nou zo’n schip omdat je het mooi vindt, of heb je er een bepaalde binding mee, of herinnering aan?
Groeten
Evert Sikkema
Schilder je nou zo’n schip omdat je het mooi vindt, of heb je er een bepaalde binding mee, of herinnering aan?
Groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.