Van de beheerder / moderatoren.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door Ben »

Kees Keijzer schreef:Beste forum vrienden.
Ik kom hier met een kwestie die me al een poosje zorgen baart, nl. dat het forum minder gebruikt wordt en men meer gebruik maakt van Facebook.
Zelf doe ik ook wel wat op Faceboook maar het is een vluchtig medium, alles zakt weg en je kan met veel moeite iets terug vinden.
Mijn oproep bij deze is blijf ons forum trouw.
De mogelijkheid om foto's te plaatsen als bijlage is nu ook mogelijk op het forum.

Een forumlid wat zich toch wel zorgen maakt.
Gr. Kees.
De zorgen en de oproep van Kees onderschrijf ik volledig.
Het plaatsen van foto's als bijlage moet het voor velen, die het gebruik van foto oplaadprogramma's moeilijk vinden, gemakkelijker maken om hun bericht te illustreren met een foto.

Ons forum is een naslagwerk met een bron van informatie. Laten we dat met ons allen in stand houden.
Allen
Berichten: 629
Lid geworden op: 27 mei 2011 11:44

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door Allen »

Ons forum is een naslagwerk met een bron van informatie. Laten we dat met ons allen in stand houden.
Ben, ik zal m'n best doen zo nu en dan een bijdrage te leveren.
Ook al maak ik wel eens een foutje, :oops: die jij dan weer glad moet strijken. :mrgreen:
Ik blijf dat "gedonder" met dat copyright ingewikkeld vinden. :? :wink:
Grtn @Allen
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door joop 1 »

het beste is eigen gemaakte foto.s plaatsen. of foto.s van bekenden die er geen probleem mee hebben. van internet fotos halen zal altijd wel eens problemen kunnen geven denk ik . dus gewoon met de camera op stap en nog eens in de oude schoenendoos kijken gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Allen
Berichten: 629
Lid geworden op: 27 mei 2011 11:44

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door Allen »

Joop je hebt helemaal gelijk.
MAAR:
Toentertijd maakte ik GEEN foto's en ook nu maak ik ook GEEN foto's. :?
Een schoenendoos heb ik dus NIET.
Heb niet eens een camera. :oops:
Wel een mobieltje, maar ik "vergeet" steeds een foto te maken.
DUS:
Houd ik me maar bij zo af en toe een knipsel te plaatsen. 8)
Grtn @Allen
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door joop 1 »

knipsels kunnen ook heel interessant zijn dus gewoon blijven plaatsen gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door Evert Sikkema »

Eén van onze trouwste forumleden heeft onder elke bijdrage die hij plaatst het volgende onderschrift:

"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."

Dit is een waar woord, maar we moeten er wel met z'n allen voor zorgen dat we dat 'lopende buffet' steeds zelf aan blijven vullen, zodat er ook steeds wat 'lekkers' blijft te consumeren.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
DennisV
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:59

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door DennisV »

Velen van jullie hebben een enquête over het Kustvaartforum ontvangen, de eerste 350 reactie daarop zijn inmiddels binnengekomen.
Dit heeft nu al een groot aantal inzichten gebracht en vele ideeën van de leden, deze betrokkenheid van de gebruikers waardeer ik zeer!
De enquête kan nog tot en met 30 september ingevuld worden, geen nood, jullie krijgen nog een herinnering hierover!

Helaas heeft een klein aantal mensen "problemen" aangedragen (wachtwoord vergeten, niet meer kunnen inloggen), die zou ik kunnen oplossen, echter ontvang ik alle reactie's geanonimiseerd, dus kan ik niet herleiden wie die problemen ondervind! Graag deze nog even persoonlijk sturen.

Veruit de meest gehoorde "klacht" gaat over "verborgen" afbeeldingen, en de wens deze weer zichtbaar te maken, mensen moeten op linkjes klikken en krijgen dan allerlei andere websites te zien, maar niet de beloofde afbeeldingen. Velen van jullie begrijpen waar dit aan ligt, (imageshack, photobucket etc.) schijnbaar zijn er minstens zo velen die dit niet weten, dus misschien moeten wij nog eens enige uitleg hierover geven.

Een apart onderwerp met een soort van handleiding voor het gebruik van het forum, wachtwoord vergeten, foto's plaatsen etc, ook veel gehoord.

Als cijfer hebben we momenteel een dikke 8 gekregen, wat natuurlijk erg leuk is, maar schijnbaar is er dus nog genoeg werk aan de winkel, anders was dit al een 9 geweest!

Het oude thema wordt zeer gemist! Ik zal eens kijken of het mogelijk is om deze in de toekomst als alternatief aan te bieden, zodat men kan "kiezen" welk thema men wenst te gebruiken. Velen zijn tevreden over het "nieuwe" uiterlijk, dus deze schrappen is niet handig, een ander thema ernaast zou een betere oplossing zijn.

Verder is tijdens het versturen van de enquête opgevallen dat er bijna 300 emailadressen niet meer bestaan! Voornamelijk kpn ziggo upc scarlet adressen, van mensen die overgestapt zijn naar een andere provider. Graag een verzoek aan een ieder om dit te controleren!

Mensen willen meer pb's kunnen bewaren.

Mensen zijn over het algemeen zeer tevreden met de moderators, hoewel een enkeling van mening is, dat er veel zaken verwijderd worden, en men daarom maar niets meer schrijft, Jos Komen is beter, rechtvaardiger, etc. Tja, onze moderators heten geen Jos Komen, en wij kunnen het niet iedereen naar de zin maken, soms wordt een bericht of een onderwerp verwijderd, het is niet anders. Voel je gerust vrij om naar de reden te vragen, die zal je zeker krijgen en wel mogelijk begrijpen!

Voor een enkeling die iets over de reclame gezegd heeft: Voor "slecht's" 1,25 per maand ben je er vanaf! Een kop koffie kost meer!

Een enkeling moet steeds opnieuw inloggen bij elk bezoek, dit ligt niet aan "ons" maar aan je cookie instellingen, of je bent in "privemodus" aan het internetten!!! Hier kan ik met geen mogelijkheid iets aan veranderen!

De optie "snel reageren" wordt gewenst.

De melding "er is een bericht geplaatst in de tussentijd dat je dit schrijft, wil je deze eerst bekijken alvorens je bericht te plaatsen" wordt ook gemist.

Veel lofzang over de foto's direct plaatsen op het forum. Een enkeling vind het vervelend de foto's te moeten verkleinen, snap ik, maar foto's van 10MB zijn voor iedereen vervelend.

Wat ik erg jammer vind is dat er weer een kleine groep mensen is die mij voor rotte vis uitmaken omdat men een email ontvangt nadat men de enquête heeft ingevuld! Hoezo anoniem!!!!

Ik heb zelf 2000 mensen uitgenodigd voor de enquête, deze hebben allen een eigen code, ik kan alle antwoorden zien, echter NIET wie deze geschreven heeft.
Het enquête systeem houdt bij welke gebruikers de enquête al hebben gemaakt, en welke dit nog moeten doen.
Zodra iemand een enquête heeft ingevuld, vervalt de geldigheid van de code, en verstuurd het systeem automatisch een bericht. Daar krijg ik geen melding van, daarvoor druk ik niet op een knop, niks!

Naar mate er meer binnenkomt zal ik dit bijwerken.
DennisV
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:59

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door DennisV »

Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door Roy »

Er zitten twee p.b.tjes in m'n mailbox, maar ik kan ze niet openen.
Er wordt vermeldt dat m'n mailbox vol zit, terwijl er maar 6 berichten in zitten !.
Hoe kan ik deze mails nu wel openen ?.

m.v.g., Roy
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Van de beheerder / moderatoren.

Bericht door Ben »

@Roy, op dit moment is het max. aantal berichten in de mailbox ingesteld op 5, mogelijk dat het n.a.v. de enquete verhoogd wordt.
Het probleem is al eerder besproken: viewtopic.php?f=3&t=4255&p=410293#p410293 en de oplossing staat eronder.
Plaats reactie