Offshore.
Geplaatst: 13 jun 2008 16:46
Zover mij bekend bestaat dit topic nog niet. Hier dus een beginnetje.
Het Helderse offshore bedrijf Case Seismic Survey, ( C.S.S. ), heeft een container feeder gekocht welke omgebouwd moet gaan worden tot offshore vaartuig.
Het zou een 90 meter lang vaartuig zijn welke in 1986 gebouwd is.
De huidige naam is, volgens mijn informant, "Tokay".
Op dit moment ligt het schip in Lowestoft en zijn werven uitgenodigd om een tender uit te brengen voor de noodzakelijke verbouwing. Er zou accomodatie voor zo'n 60 man op gerealiseerd moeten worden.
Midden op het dek komt een boortorentje, ( een derrick ), en een groot gat door-en-door het schip, ( een moonpool ). Dit schip gaat dus bodemmonsters en sonderingen nemen. Ze zou een charter van 5 jaar in Zuid Amerikaanse wateren hebben.
C.S.S. heeft ook de "Tridens I" en "L'Espoir" in de vaart.
C.S.S. is inmiddels een dochter onderneming van een Brits bedrijf.
Heeft iemand misschien meer info en of foto's van dit schip ?.
Het zou in iedergeval een premiere opleveren..................
m.v.g. Roy
Het Helderse offshore bedrijf Case Seismic Survey, ( C.S.S. ), heeft een container feeder gekocht welke omgebouwd moet gaan worden tot offshore vaartuig.
Het zou een 90 meter lang vaartuig zijn welke in 1986 gebouwd is.
De huidige naam is, volgens mijn informant, "Tokay".
Op dit moment ligt het schip in Lowestoft en zijn werven uitgenodigd om een tender uit te brengen voor de noodzakelijke verbouwing. Er zou accomodatie voor zo'n 60 man op gerealiseerd moeten worden.
Midden op het dek komt een boortorentje, ( een derrick ), en een groot gat door-en-door het schip, ( een moonpool ). Dit schip gaat dus bodemmonsters en sonderingen nemen. Ze zou een charter van 5 jaar in Zuid Amerikaanse wateren hebben.
C.S.S. heeft ook de "Tridens I" en "L'Espoir" in de vaart.
C.S.S. is inmiddels een dochter onderneming van een Brits bedrijf.
Heeft iemand misschien meer info en of foto's van dit schip ?.
Het zou in iedergeval een premiere opleveren..................
m.v.g. Roy