Bedankt voor de aanvulling Ben en Hank...de Joma van H.van Nood
was trouwens later ook nog uitgerust met zo'n stalen valboot..zie foto..
In 1963 werd de Timo verkocht door Mij. Eska, 's-Gravenhage aan dhr. R.W. Bousema en P.B.H. Oosthoek , Rotterdam..het schip werd niet herdoopt en bleef ook bij Holscher.
De Transit '56 (ex Haringvliet '59) werd verkocht als Transit en ging naar Kampman , Amsterdam in bevrachting..
C. Holscher's Kustvaartbedrijf N.V.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
In 1964 ging de Olive '54 naar Freight Express..de oude Venus '35 (ex Amstel XVI '49) van de Gelderse Kustvaart Mij werd verkocht.
De Despatch (ex Atlas '51) ging naar Gruno.
De Lydia '41 (ex Joost '51) van Mij.Eska , 's-Gravenhage werd verkocht aan de Jong , Rotterdam...niet herdoopt en bleef bij Holscher.
In 1964 bestond Holscher 25 jaar...met nog 16 schepen aan het kantoor..klonk niet slecht ..toch zat men al midden in een neerwaartse lijn als bevrachtingskantoor...ik weet niet of men zich toen al achter de oren zat te krabben..hoe verder te gaan...maar dat zou niet zo lang meer duren om het roer om te gooien...
De Despatch (ex Atlas '51) ging naar Gruno.
De Lydia '41 (ex Joost '51) van Mij.Eska , 's-Gravenhage werd verkocht aan de Jong , Rotterdam...niet herdoopt en bleef bij Holscher.
In 1964 bestond Holscher 25 jaar...met nog 16 schepen aan het kantoor..klonk niet slecht ..toch zat men al midden in een neerwaartse lijn als bevrachtingskantoor...ik weet niet of men zich toen al achter de oren zat te krabben..hoe verder te gaan...maar dat zou niet zo lang meer duren om het roer om te gooien...
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
In 1965 wordt de Arcturus '52 van Red.Virgo , Rotterdam verkocht naar Duitsland..en in 1966 werd ook de Virgo '39 van deze rederij verkocht.
Dit was gelijk het einde van red.Virgo te Rotterdam.
In 1966 kwam er nog een oude bekende aan kantoor...het schip had eerder voor Holscher gevaren als Rika '35 van fam.Kunst...tot 1955..toen werd het verkocht aan A.Lugthart , Rotterdam als Maas (Kamp Scheepvaart) in 1966 eigendom van A&J.Lugthart , Rotterdam...als Maas.
Dit was tevens de laatste binnenkomer van Holscher als bevrachter.
Dit was gelijk het einde van red.Virgo te Rotterdam.
In 1966 kwam er nog een oude bekende aan kantoor...het schip had eerder voor Holscher gevaren als Rika '35 van fam.Kunst...tot 1955..toen werd het verkocht aan A.Lugthart , Rotterdam als Maas (Kamp Scheepvaart) in 1966 eigendom van A&J.Lugthart , Rotterdam...als Maas.
Dit was tevens de laatste binnenkomer van Holscher als bevrachter.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Mooi werk Harry...bedankt..
In 1967 besloten dhr. R.W. Bousema & P.B.H. Oosthoek , Rotterdam met hun Timo '39 (ex Strijd '50) naar Ripmeester te gaan.
Holscher besloot in 1967 zijn intrede te doen op de zware ladingmarkt..en liet de Gloria Maris '57 ombouwen tot zware ladingschip. Het schip werd uitgerust met extra zijkasten voor de stabiliteit en een zware laadspier.
Een beslissing die later ook werden gevolgd door andere rederijen.
De Gloria Maris voor de verbouwing
De Gloria Maris na de verbouwing
In 1967 besloten dhr. R.W. Bousema & P.B.H. Oosthoek , Rotterdam met hun Timo '39 (ex Strijd '50) naar Ripmeester te gaan.
Holscher besloot in 1967 zijn intrede te doen op de zware ladingmarkt..en liet de Gloria Maris '57 ombouwen tot zware ladingschip. Het schip werd uitgerust met extra zijkasten voor de stabiliteit en een zware laadspier.
Een beslissing die later ook werden gevolgd door andere rederijen.
De Gloria Maris voor de verbouwing
De Gloria Maris na de verbouwing
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
"De leegloop" van Holscher als bevrachtingskantoor begint vormen aan te nemen in 1968...de Crescendo '39 van Reint Kunst wordt na 29 jaren trouwe dienst uit de vaart genomen en opgelegd om uiteindelijk 3 jaren later gesloopt te worden. De Idanel '26 (ex Vivo '60 , ex Amstel XII '49) van dhr.Aaldring , Rotterdam wordt in 1968 verkocht voor de sloop.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
In 1969 worden er nog weer 4 schepen verkocht..
de Lydia '41 (ex Joost '51) van de Jong , Rotterdam werd verkocht en omgebouwd als zandzuiger. Datzelfde lot was ook bestemd voor de Vindicat '50 (ex Vindicat Atque Polit '59) van Mij.Eska , 's-Gravenhage.
De Clara '63 (ex San Jose '65) werd verkocht naar Liberia en de Taurus '37 (ex Hado '61 , ex Coeta '55 , ex Spica '37) van A.Oudman te Rotterdam werd verkocht naar Libië..de Hermes '56 van Kunst , Rotterdam werd verkocht aan een nieuwe maatschappij nl..Gloria Navigation Line Co. te Liberia en ging naar de werf voor een rigoreuze verbouwing..hier komen we zo op terug...intussen kocht deze nieuwe maatschappij ook de Hada II '57 van mevr. K.E.M. Sint-Andersson , Rotterdam op en ging ook naar dezelfde werf voor dezelfde verbouwing.
Tussendoor nog even een overzichtje van de schepen in 1969 :
de Lydia '41 (ex Joost '51) van de Jong , Rotterdam werd verkocht en omgebouwd als zandzuiger. Datzelfde lot was ook bestemd voor de Vindicat '50 (ex Vindicat Atque Polit '59) van Mij.Eska , 's-Gravenhage.
De Clara '63 (ex San Jose '65) werd verkocht naar Liberia en de Taurus '37 (ex Hado '61 , ex Coeta '55 , ex Spica '37) van A.Oudman te Rotterdam werd verkocht naar Libië..de Hermes '56 van Kunst , Rotterdam werd verkocht aan een nieuwe maatschappij nl..Gloria Navigation Line Co. te Liberia en ging naar de werf voor een rigoreuze verbouwing..hier komen we zo op terug...intussen kocht deze nieuwe maatschappij ook de Hada II '57 van mevr. K.E.M. Sint-Andersson , Rotterdam op en ging ook naar dezelfde werf voor dezelfde verbouwing.
Tussendoor nog even een overzichtje van de schepen in 1969 :
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
In 1970 verdwijnen er weer 3 schepen uit de bevrachting..
de Helen '30 (ex Gruno '48) en de Maas '35 (ex Rika '55) gingen beide naar de sloperij. De Mercurius H '56 werd verkocht aan Red.Oosterdok , Amsterdam als Oosterdok (carg.Kampman).
En in 1971 werd de Sonsbeek '55 ook verkocht naar het buitenland.
De Esma B van M.Bakker werd in 1972 verkocht en tenslotte de Joma van H.van Nood werd in 1974 verkocht...en werd in 1974 de deur als bevrachtingskantoor gesloten..men besloot zich 100% te richten als zware-ladingtransporteur met de Gloria Maris en de Gloria Siderum...
echter zegde Holscher hierbij wel tot ziens tegen de Nederlandse vlag...de Gloria Maris werd in 1974 onder Panamese vlag gezet en de onder Liberiaanse vlag varende Gloria Siderum verruilde de vlag ook voor de Panamese.
de Helen '30 (ex Gruno '48) en de Maas '35 (ex Rika '55) gingen beide naar de sloperij. De Mercurius H '56 werd verkocht aan Red.Oosterdok , Amsterdam als Oosterdok (carg.Kampman).
En in 1971 werd de Sonsbeek '55 ook verkocht naar het buitenland.
De Esma B van M.Bakker werd in 1972 verkocht en tenslotte de Joma van H.van Nood werd in 1974 verkocht...en werd in 1974 de deur als bevrachtingskantoor gesloten..men besloot zich 100% te richten als zware-ladingtransporteur met de Gloria Maris en de Gloria Siderum...
echter zegde Holscher hierbij wel tot ziens tegen de Nederlandse vlag...de Gloria Maris werd in 1974 onder Panamese vlag gezet en de onder Liberiaanse vlag varende Gloria Siderum verruilde de vlag ook voor de Panamese.