Wat heeft dat schip z'n portaalmasten / goalposts een eind uit elkaar staan !?.
Ze staan bijna in de zij. Je zou dan denken dat er twee dubbele laadbomen aan zouden zitten om gelijktijdig voor anker liggend, of op de boeien, over twee zijden lading kunnen behandelen.
Wederom een apart schip vandaag op het forum.
m.v.g., Roy
Op de helling.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Op de helling.
Douwe, die kaart heeft dan wel even ergens in een la gelegen, voor hij werd verstuurd. Die zware masten hebben er altijd op gestaan. Dit is de historie van het schip:
SAINT OCTAVE IMO 5605807
DWT: 7,600 ; Diepgang 8.90m; lengte 107.64 m; breedte 16.08m, call sign DGRL
1 x triple-expansion-engine, 2.200 BHP , 13 knopen.
Gebouwd bij Ateliers & Chantiers de France, Duinkerken, bouwnummer 113.
14.02.1922 tewaterlating als „SAINT OCTAVE“ voor Société Navale de l'Ouest (Paris)
19.04.1922 in gebruik genomen voor de handel op West-Afrika.
10.05.1940 betrokken bij evacuatie van Antwerpen, 13-5 aankomst in Duinkerken, daarna gebruikt als gevangenisschip voor 400 Duitse krijgsgevangen. Bij het Duitse bombardement raakte het schip beschadigd en werden 20 gevangen gedood en 60 gewond. Daarom bij de evacuatie van Duinkerken op 3-6 achtergelaten.
04.06.1941 in Duinkerken overgenomen door de Duitse Kriegsmarine en hersteld.
19.12.1941 nieuwe naam „ILSE FRITZEN“; rederij Johs.Fritzen & Sohn voor de Duitse Kriegsmarine
25.01.1945 aangevallen door de RAF en tot zinken gebracht bij Askevold (Noorwegen) geladen met 6348 ton kolen en erts.
SAINT OCTAVE IMO 5605807
DWT: 7,600 ; Diepgang 8.90m; lengte 107.64 m; breedte 16.08m, call sign DGRL
1 x triple-expansion-engine, 2.200 BHP , 13 knopen.
Gebouwd bij Ateliers & Chantiers de France, Duinkerken, bouwnummer 113.
14.02.1922 tewaterlating als „SAINT OCTAVE“ voor Société Navale de l'Ouest (Paris)
19.04.1922 in gebruik genomen voor de handel op West-Afrika.
10.05.1940 betrokken bij evacuatie van Antwerpen, 13-5 aankomst in Duinkerken, daarna gebruikt als gevangenisschip voor 400 Duitse krijgsgevangen. Bij het Duitse bombardement raakte het schip beschadigd en werden 20 gevangen gedood en 60 gewond. Daarom bij de evacuatie van Duinkerken op 3-6 achtergelaten.
04.06.1941 in Duinkerken overgenomen door de Duitse Kriegsmarine en hersteld.
19.12.1941 nieuwe naam „ILSE FRITZEN“; rederij Johs.Fritzen & Sohn voor de Duitse Kriegsmarine
25.01.1945 aangevallen door de RAF en tot zinken gebracht bij Askevold (Noorwegen) geladen met 6348 ton kolen en erts.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Op de helling.
Dat is dan misschien ook een verklaring voor de portaalmasten met bomen die ver naar buiten staan.
Bomen stammen laden op de rede i.p.v. in een haven..............
m.v.g., Roy
Bomen stammen laden op de rede i.p.v. in een haven..............
m.v.g., Roy
Re: Op de helling.
De Alletta van 1956 op de helling bij scheepswerf Niestern, Groningen begin 60.er jaren.
Re: Op de helling.
Re: Op de helling.
INCOTRANS SPEED in Droogdok No. 4, RDM (1981)
Re: Op de helling.
Was iets te snel ......
- Bijlagen
-
- INCOTRANS SPEED_RDM_Droogdok#4_1981.jpg (928.15 KiB) 2762 keer bekeken
Re: Op de helling.
De Allegro 1961 is gebouwd als A Jungerhans IMO - 5000172
1975 verbouwd tot tanker en gesloopt in Esbjerg sep.2014 ?
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Re: Op de helling.
Moi Douwe,
Ze werd in okt 2014 te koop aangeboden in Esbjerg, bij de sloper.
https://www.smedegaarden.net/default.asp ... 108&kid=22
Blijkbaar is ze verkocht?
Hartelijke groet,
---Peter.
Ze werd in okt 2014 te koop aangeboden in Esbjerg, bij de sloper.
https://www.smedegaarden.net/default.asp ... 108&kid=22
Blijkbaar is ze verkocht?
Hartelijke groet,
---Peter.