M. Havinga Scheepvaart & Handelmij.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

hank schreef:........In 1975 en 1976 is er nog een Panamese Sylvia VIII geweest, ex Pial ex Hink ex Urmajo, 1937 gebouwd.
Afbeelding
Foto: ©J.H. Anderiesse.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: M. Havinga Scheepvaart & Handelmij.

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
De in 1976 door Zarka Comp.Nav.SA , Panama aangekochte GARZA (ex Geestduin) was het laatste schip wat bij Havinga zat...of Havinga toen nog kantoor aan het Kwinkeplein in Groningen zat , of het schip bevrachte vanuit zijn huis in Haren is mij niet bekend , ook niet wie de werkelijke eigenaar van de GARZA was (misschien Havinga zelf wel)...in okt.1981 ging de rederij failliet en het schip werd opgelegd bij Scheepswerf Sander in Delfzijl. Tijdens de oplegperiode was het schip eigendom van Gitana Rederij BV (de bank ?)..ik ben nog 2x aan boord geweest om mee te helpen de hoofdmotor warm te laten draaien....uiteindelijk werd het schip januari 1982 verkocht aan Seaside Marine Enterprise SA , Panama en kwam weer in de vaart als Bart....de meeste mensen zullen het schip beter kennen als de latere Carine van Cebo Marine.
Jaap de Waard
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:50
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: M. Havinga Scheepvaart & Handelmij.

Bericht door Jaap de Waard »

Roelof, bedankt voor deze foto. doet mijn Groot en van Vliet hart weer even sneller kloppen.

Groet,

Jaap
Niets mooier dan een schip
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:......... In 1972 werd de volgende aangekocht..de Sylvia VI (Panamese vlag)en later nog de Sylvia VII (ook Panamese vlag). Allen varende voor Havinga (bevr.Gruno)......
Afbeelding

IDNo: 5404914 Year: 1963 Name: HEINRICH SCHMIDT Flag: DEU Tons: 1292 DWT: 1960 Length overall: 74.5 LPP: 67.8 Beam: 11.4 Builder: Flensburger, Flensburg
Subsequent History: [1970 Lg 82.1/76/1m, 1454gt/2270dw] - 74 SYLVIA VII Owner:Moonflower Tpt & Tdg Co NV PAN Disposal Data: wrecked 2nm N Mehedia 16.1.77 [Antwerp-Casablanca, fertilizer]

Afbeelding
henkbos

Re: M. Havinga Scheepvaart & Handelmij.

Bericht door henkbos »

Heb in 1959/1960/1961 op Coeta gevaren als 3de machinist wat later ass;wtk werd genoemd.
Kapitein was eerst Vlap en later kwam landman terug en heb nog tot zijn dood contact gehad met meester Kram.
Nu nog contact met Pier Post.
JolandaWendels
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2022 21:38

Re: M. Havinga Scheepvaart & Handelmij.

Bericht door JolandaWendels »

Hallo,
Ik hoop dat mijn vraag nog beantwoord kan worden,
heeft ene Piet / Pieter Jordaans op dit schip gevaren ?
jago
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mei 2021 10:56

Re: M. Havinga Scheepvaart & Handelmij.

Bericht door jago »

Hallo old fellows,

Wie kan zich nog Jan Fabritius herinneren, en wat is er
met zijn verdere levensloop geschiedt???

Groeten Jago.
Plaats reactie