Foto's gezocht.

van: www.kustvaartforum.com
Kitty
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2016 14:44

Dirk D

Bericht door Kitty »

Henk Bolhuis, wie heeft ook op de Dirk D gevaren 1968
naam Kaptein Niestern woon pl Vlaardingen ik was daar bestman in wie heeft foto,s
mijn vrouw was aan boord
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: DirkD

Bericht door Huug »

Beste Henk,

Een kleine correctie. Het was Jaap Niessing die er mee vaarde . Hij is woonachtig te Maassluis.
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: DirkD

Bericht door Wrijfhout »

Dirk D 01.jpg
Dirk D 01.jpg (604.22 KiB) 2983 keer bekeken
Dirk - D ex Corsica

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Ben »

@Henk, foto's van de Trihill kun je bij MARHISDATA zien en van de Trigon ook MARHISDATA.

Afbeelding
Dirk-D ex Corsica 1940.
Fok!
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 sep 2005 17:47
Locatie: Anna Paulowna
Contacteer:

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Fok! »

Morgenochtend, vrijdag 29 april, rond 0500 hrs (da's heel vroeg ja), komt het nieuwe casco van rederij CFL vanaf het IJmeer door de Oranjesluizen. Het schip is vorige week woensdag in Kampen tewater gelaten en zal naar Harlingen worden versleept voor de verdere afbouw.

Nu heeft CFL haar kantoren aan de Silodam te Amsterdam en het zou wel leuk zijn als ze een mooie spottersfoto konden krijgen van het moment dat het schip het kantoor passeert. Dit zal rond de klok van 0700 hrs zijn is de verwachting.

Is er toevallig een fanatieke scheepsspotter uit de regio Amsterdam die vanaf bijvoorbeeld het NDSM terrein wat foto's zou willen schieten met de Silodam op de achtergrond, terwijl het casco voorlangs passeert? De assisterende sleepboot is de 'Waterstad' van Wagenborg.
Benzine stinkt, diesel niet,
diesel ruikt alleen erg sterk! :)
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Ben »

jbriek schreef:Beste forumleden,
Op dit - zeer interessante - forum kwam ik diverse foto's tegen van de coaster Zeemeeuw. Zoals jullie wellicht weten is het schip in het bezit van het Maritiem Museum Rotterdam. In verband met het inrichten van een kleine expositie in de Zeemeeuw zou ik graag over die foto's kunnen beschikken. Bovendien is meer informatie natuurlijk altijd welkom.
Jullie kunnen in eerste instantie via dit forum contact opnemen, daarna is het handiger om dat via directe mail te doen waarschijnlijk. Ik hoor heel graag van jullie!

Met vriendelijke groeten, Jan Briek, conservator museumhaven, Maritiem Museum Rotterdam
edit moderator: bovenstaand bericht in een nieuw onderwerp is aan mijn aandacht ontsnapt en niet verplaatst naar dit topic. Vandaar pas nu.
Alan
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mar 2017 14:47

M.s WILJA 1939, Brinda 1936, Oud-Beijerland 1930, Noorderhaven 1941

Bericht door Alan »

Hallo allemaal,
Ben op zoek naar foto's van de Wilja uit 1939. Mijn vader heeft hierop gevaren tijdens de oorlog. Eerst als stuurman (11-05-1945) daarna als Kapitein (04-10-1945). M.a.w. zijn eerste schip als kapitein.
Tevens zoek ik foto's van:
Brinda 1936
Oud-Beijerland 1930
Noorderhaven 1941 (ex Empire Ford)
Wim 1924
Java 1936
Bernina 1935

Zijn allemaal schepen waarop mijn vader heeft gevaren.Zou fantastisch zijn als ik hier wat fotomateriaal kan vinden.
Hartelijk dank alvast.

Alan Doddema
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: M.s WILJA 1939, Brinda 1936, Oud-Beijerland 1930, Noorderhaven 1941

Bericht door p.arendz »

Moi Allan,
Van al die schepen kun je wel foto's vinden op shipspotters.
& als je zelf foto's hebt die er nog niet bij staan, aarzel dan niet om ze toe te voegen.
Hartelijke groet,
---Peter.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Evert Sikkema »

Wie kan mij helpen aan een foto waarbij een schip bomen/boomstammen overneemt op zee/op de rede, zoals dat gebeurde bij de kust van West Afrika door schepen van de HWAL en ik meen dat ook de schepen van de SMN en de KNSM wel op die manier bomen laadden. En misschien ook nog wel schepen van andere rederijen.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Warrior
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2017 08:56

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Warrior »

wie heeft of kent mensen die informatie hebben en foto s van Belgische loodsboten Oostende 16 en 17
gr Warrior
Plaats reactie