Dag Anne,
Helaas komen de KUST schepen die jij opnoemt ook niet in aanmerking.
Het trio; "Angolakust, "Guineekust" en "Beninkust hadden ook een verhoogde kampanje.
Ook het duo "Gabonkust"& "Camerounkust" hadden een verhoogde kampanje.
Dit geldt ook voor de "Ivoorkust" & "Peperkust", bovendien klopt ook de opbouw van geen van deze 3 typen aan het schip in de Rijnhaven.
Jan, wat bedoel je met grijs en een vraagteken ?.
Alle O.L. hadden sinds 1945 een grijze romp. Dit geldt ook voor de coaster "Nieuwaal". Zelfs het vooroorlogse m.s."Prins Willem III" was al grijs.
m.v.g., Roy
Rotterdam "toen"
Re: Rotterdam "toen".
Roy, je hebt gelijk. Stom dat ik de Beninkust vergeten ben. Bedankt voor de aanvulling.
Grt.
Anne
Grt.
Anne
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rotterdam "toen".
Mijn geheugen wat de schepen en kleuren betreft laat mij af en toe in de steek Roy.
Heb het boek van Anne er maar even bijgehaald.
HG.
Jan.
Heb het boek van Anne er maar even bijgehaald.
HG.
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rotterdam "toen".
arie de sluis maar dan van uit de lucht met het zadkin beeldarij schreef:In de jaren zestig gingen wij met de scouting naar de Biesbosch voor een zomer kamp en moesten van de Bergsenplassen over de Rotte naar een sluis die weer verbinding had met de Nieuwe Maas . Beide foto's geven die plaats aan. De sluis bestaat niet meer. De foto van de sluis is toen wij weer terug naar de Bergsenplassen gingen.
groetjes arij
- Bijlagen
-
- r.dam leuve haven sluis zadkine 1962.jpg (305.44 KiB) 2049 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Rotterdam "toen".
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Rotterdam "toen".
Voor de liefhebbers iets duidelijker
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Re: Rotterdam "toen".
De sluis moet qua bouwvorm gesloopt zijn. Mogelijk dat dit in de 60-er jaren gedaan is, voorafgaand aan de Metro-aanleg. Voor de eerste noord-zuid route lag de sluis nog niet in de weg, maar destijds is gelijk een kort tunnelgedeelte voor de later kruisende oost-west route aangelegd, in combinatie met de onderdoorgang voor het autoverkeer van het Churchilplein. De sluis zal hiervoor al in de weg hebben gelegen. Ook de latere boog tussen de NZ en OW lijn, die alleen voor service-ritten wordt gebruikt, snijdt de vroegere ligging van de kolk.Binnenvaarder schreef:Dit is achterin de Leuvehaven, waar de Buffel lag. Waar het beeld van Zadkine staat, naast het Maritiem museum, daar lag de sluis. Geen idee of de hele sluis gesloopt is. Aan de binnenkant in de kolk liggen 2 spitsen als restaurant o.i.d.
mvg
Geert
Bijgaand een plaatje hoe het er gisteren vanaf de "Buffel-zijde" uitzag. Dicht dus, met een lage koker voor doorstroming.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Re: Rotterdam "toen".
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Re: Rotterdam "toen".
Met aan de Wilhelminakade; "Prinses Margriet", een "G-dyk" of "Moerdyk" en als hekkesluiter de "Poeldyk".
Allen van de H.A.L.
m.v.g., Roy
Allen van de H.A.L.
m.v.g., Roy