Rederij Beck

van: www.kustvaartforum.com
Douwe J.
Berichten: 1783
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:52

Re: Rederij Beck

Bericht door Douwe J. »

Oude Beck schepen.jpg
Oude Beck schepen.jpg (72.71 KiB) 2622 keer bekeken
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
WJH
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2017 08:41

BEN VARRY - ex-TRIUMPH

Bericht door WJH »

De Ben Varry (ex- Triumph) is nu onderweg vanuit Rotterdam naar Chili voor een nieuw leven. De Ben Varry zag er goed onderhouden uit en vaart rustig met 240 klappen met een volledige Redwise bemanning en onder management van Redwise, met Nederlandse Kapitein, Stuurman en HWTK. In Chili zal zij opgeleverd worden aan haar nieuwe eigenaren
WJH
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2017 08:41

Re: Rederij Beck

Bericht door WJH »

De Ben Varre (Ex-Triumph) bij haar vertrek uit Nederland en onderweg naar Chili. Uitbrengreis door Redwise voor haar nieuwe eigenaren. Schip lag er nog goed bij, je kon zien dat er door haar voorgaande bemanningen met liefde voor gezorgd was.
Bijlagen
Screenshot006.jpg
Screenshot006.jpg (123.42 KiB) 2491 keer bekeken
Wytze van der Velde
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2007 22:08

Re: Rederij Beck

Bericht door Wytze van der Velde »

Jammer om te lezen dat mij oude en laatste bootje naar de andere kant van de plas gaat.
Maar wel goed om te lezen dat het met Hollanders gebeurt, was machinist op haar.
Prettige no nonsens MK beer van een MAK die waarschijnlijk nog steeds draait en zijn surveys met gemak heeft gehaald.
De 6mu452 kon volgens mij max 3500 pk uit gehaald worden op de Triumph draait ze voor 750 pk met kleine blower en andere verstuivers, ergo bij goed onderhoud onverslijtbaar wat mij betreft.
Gaat ze in ballast over????? lijkt me niet gunstig zal ook wel niet, maar hoor het graag. Een loper is het niet maar wel prettig schip.
Zo lang je niet tegen een dikke zee in moet draaien tikt ze nog wel 9 mijl weg en lange deining met een voor deze tijd kort scheepje is goed te doen.
Voor de gene die haar over varen een goede stoom en goede binnenkomst.

Grtz Wytze
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Beck

Bericht door Ben »

@WJH, van harte welkom op het kustvaartforum en bedankt voor de actuele foto van het vertrek van de Ben Varre.
@Wytze, voor jou nog meer sweet memories:

triumph 1982 bodewes hoogezand bij de werf.jpg
triumph 1982 bodewes hoogezand bij de werf.jpg (77.66 KiB) 2419 keer bekeken
triumph 1982.jpg
triumph 1982.jpg (58.57 KiB) 2419 keer bekeken
Wytze van der Velde
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2007 22:08

Re: Rederij Beck

Bericht door Wytze van der Velde »

Thanks Ben zeker sweet memories aan de Triumph :-)
Fred Janssen
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 dec 2004 17:41
Locatie: Hoek van Holland

Re: Rederij Beck

Bericht door Fred Janssen »

In de zomer van 1978 deed de Proton een aantal reizen van Duinkerken naar Grimsby met spoorrails.
Geen fijne lading, daar deze magnetisch was en daardoor het kompas niet goed aangaf, daarbij ook nog mist gehad.
Als ik me niet vergis, deed de Electron dezelfde reizen en lag in Grimsby voor ons.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fred.
georgevan
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 nov 2011 07:23

Re: Rederij Beck

Bericht door georgevan »

@ Wytse van de Velde: De ex- Triumph is vorige week Colon gepasseerd, en men hoopt einde van de maand in Valparaiso aan te komen.
Je hoop, dat het schip door Nederlanders weggebracht wordt, komt maar gedeeltelijk uit. Drie Nederlanders, en drie Russen...
Ik weet niet, of dat voor de gezelligheid een goede mix is, op zo'n lange reis.
Tevens is er een Chileen aan boord, die waarschijnlijk in de gaten moet houden, dat er niet teveel koper in vertrekkende koffers verdwijnt....
Een glanzende scheepsbel in je achtertuin is een mooi aandenken... :D gr. George
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Rederij Beck

Bericht door Theo Horsten »

dat het schip door Nederlanders weggebracht wordt
Dat zal toch zeker niet, dat ze hem wegbrengen? :shock:
Dat kan wel, maar dan moet je heel link aanpakken, anders eindig je in het cachot.
Een van de definities van wegbrengen ...
mbt. sche­pen: op zee op­zet­te­lijk doen zin­ken om de ver­ze­ke­rings­som in de wacht te sle­pen
Ik heb daar - lang geleden - een keer een aanlokkelijke aanbieding voor gehad, zeer serieus, kon niet misgaan. Toch maar liever niet gedaan.
Uitbrengen, graag, maar wegbrengen... nee. :wink:
georgevan
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 nov 2011 07:23

Re: Rederij Beck

Bericht door georgevan »

Wat voor uitdrukking gebruikt men ook weer, voor mensen, die op alle slakken zout leggen.... 🤔🤔🤔🤔
Toch leuke reactie! ☺️☺️☺️☺️ Gr. George
Plaats reactie