Rederij Beck

van: www.kustvaartforum.com
marcel c
Berichten: 2658
Lid geworden op: 08 nov 2006 21:57
Locatie: ijmuiden
Contacteer:

Re: Rederij Beck.

Bericht door marcel c »

Hoi,

De Ben Varrey ex Triumph afgelopen vrijdag onderweg naar Amsterdam.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes , Marcel
Wytze van der Velde
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2007 22:08

Re: Rederij Beck.

Bericht door Wytze van der Velde »

Staat dan ook nog een echte motor in met vertraging dus lekker weinig toeren op de schroef. En direct omkeerbaar, MAK 6MU 452 uit mijn hoofd :D
Mijn laatste bij Beck en van mijn loopbaan als machinist.

Groet Wytze
Roy
Berichten: 4738
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Rederij Beck.

Bericht door Roy »

Okay Wytze, ik geef me gewonnen........... 8)
Leuk dat je er ook het motor type bij vermeldt. Daar hebben we wat aan.......... :!: :wink:
Lief scheepje trouwen !.

m.v.g., Roy
Wytze van der Velde
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2007 22:08

Re: Rederij Beck.

Bericht door Wytze van der Velde »

Zeker lief scheepje, geen hardloper uiteraard en al helemaal niet in slecht weer.
MAK was top draaide voor 750 pk, uit het blok kon max volgens mij iets van 3000 pk.
Zelfs nu ie 28 jaar gedraaid heeft zullen de hoonstrepen nog wel in de voerringen staan, heeft een vakantiebaan :-)
Twee Scania hulpmotoren en een valmet havensetje en alles uiteraard op gasolie.
Overzichtelijk bedrijf dus veel tijd om de wal op te gaan in al die kleine gaatjes waar we kwamen.

Gr Wytze
Jaap H
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jan 2005 21:31

Re: Rederij Beck.

Bericht door Jaap H »

Goedenavond heren,

Las net wat oude items door en kwam deze woorden van Roy tegen " Dan komt het wel op manoeuvreren / vakwerk aan".
Moest toen terug denken aan de heer Rieks Beck, die zei altijd; "Onze kapiteins kunnen manoeuvreren, die hebben geen boegschroef nodig".
Heb als stuurman vaak genoeg met bewondering gekeken hoe bepaalde kapiteins hun schip in de kleinste hoekjes, dockjes enz. manoeuvreerde.

Groeten Jaap
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Rederij Beck.

Bericht door R.Konigers »

Hallo Jaap , dat was ook zo...aan de andere kant zei mijn ouwe op het laatst "ja dat varen is ook geen kunst meer aan , alles is electronisch , SatNav , boegschroef enz"..na hem vele keren te hebben uitgelegd dat het maar hulpmiddelen zijn , als je toen niet kon manoeuvreren , lukt het nu ook niet..het is wat makkelijker geworden , dat wel.
Maar dat verhaal ging er bij hem niet in...op het laatst ..zei ik tegen hem : "pa...je hebt tegenwoordig ook stuurbekrachtiging ,
ABS , airco enz. in je auto , dus JE KAN OOK NIET MEER AUTORIJDEN !!" haha...dat werkte wel. :lol:
Groeten Roelof
p.arendz
Berichten: 1124
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Rederij Beck.

Bericht door p.arendz »

Triton als Trinity in Kirkwall, juni 2007

Afbeelding

Nou dacht ik altijd dat de nieuwe naam er gewoon op geverfd was, maar niets is minder waar. Ik kon het nu even goed bekijken, hier is een rasartiest aan het werk geweest :lol:

Afbeelding
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Rederij Beck.

Bericht door R.Konigers »

:lol: tja ,hadden ze maar de T.R.I. ook maar weggeslepen en vervangen door de nieuwe lettertype , dan leek het nog wat.
Het zal neem ik aan ook wel bijna niets gekost hebben :cry: .
Groeten Roelof
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Beck.

Bericht door Ben »

Die rasartiest was vast aan het werk op de Parkkade in Rotterdam.

Afbeelding
Wytze van der Velde
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 aug 2007 22:08

Re: Rederij Beck.

Bericht door Wytze van der Velde »

Klopt Jaap, the Black buoy op loop afstand. Want zo groot is Wivenhoe nou ook weer niet.
Met Frans ben ik begonnen op de Alert allebei zo van school, ik als assistent en Frans als matroos.
Later nog samen op de Triumph met Lubbe Bosma.

Grtz Wytze
Plaats reactie