In voorgaande berichten is de HELVETIA-S meerdere malen ter sprake gebracht. Ik las een bericht dat het schip gebouwd zou zijn voor rekening van een zwager (een schroevenfabrikant uit Huissen bij Arnhem) van Van der Schoot en in 1965 werd het schip door Van der Schoot overgenomen.
Vandaag bladerend in oude Moorman's Jaarboeken kwam ik een niet eerder opgemerkte informatie tegen dat de HELVETIA-S eigendom was van N.V. Scheepvaart Mij Seffle van Voorden uit Zaltbommel. Zou het mogelijk zijn dat deze Van Voorden de veronderstelde zwager van Van der Schoot was? Ik kom de naam later weer tegen bij de OOSTMEEP, die volgens mijn gegevens van De Jong & Van der Schoot was, samen met H.A. van Voorden.
Internet geeft aan dat Van Voorden Gieterij in Zaltbommel o.a. scheepsschroeven en straalbuizen ontwerpt en produceert.
Rederij van der Schoot, Harlingen.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Een aanvaring : de Oost-Vlieland liep de haven van St. Malo binnen , tijdens het manoeuvreren weigerde de brugbediening en stevende met schip op een andere boot af...door het anker te laten vallen kon de schade beperkt worden door een deuk in de verschansing voorop en het andere schip met een scheur in de boeg. Foto Gert Alsema
Mvrgr Roelof
Hier is het krantenbericht over deze aankopen:R.Konigers schreef: In januari 1970 kocht Red.vd Schoot de Johannes Schupp '61 uit Duitsland en werd herdoopt in Kaap Bol...op dezelfde datum werd de
Noordvaarder verkocht naar Indonesië als Kurnia. In februari werd de
Lecko aangekocht (dus niet in 1969)
Het aantal schepen steeg nog even naar 19 schepen toen in april de Duitse Kamphörn '53 werd aangekocht door Jan vd Schoot als West Vlieland , en in mei het uitgebrande schip de Willy Bohmer als Oost-Vlieland.