Oost Atlantic Lijn.

van: www.kustvaartforum.com
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

De ATLANTIC SEA bouwjaar 1990, imonummer 9003548 van Atlantic Horizon Shipping Corp., Nassau in beheer varend bij Oost Atlantic Lijn B.V., Rotterdam gebouwd bij J.J. Sietas K.G. Schiffswerft GmbH & Co. / 1054 is op 11 februari 2008 verkocht en herdoopt als CELTIC NAVIGATOR, varende voor Charles M Willie & Co. (Shipping) Ltd., UK vlag en roepnaam 2AKS8.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Gelezen op het "Koopvaardij Weblog" :
De ATLANTIC COAST bouwjaar 1990, imonummer 8908507 van Atlantic Horizon Shipping Corp., Nassau In beheer gevaren Oost Atlantic Lijn B.V., Rotterdam gebouwd bij J.J. Sietas K.G. Schiffswerft GmbH & Co. / 1003 afgelopen week bij bij scheepswerf 'De Schroef' in Sluiskil, herdoopt als CELTIC CHALLENGER.
Ze vaart vermoedelijk voor Charles M Willie & Co. (Shipping) Ltd.. Haar roepnaam is nu 2AK05 en vlag is UK.
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Bericht door Huug »

Dat klopt helemaal Roelof. Gisteren gezien bij de werf te Sluiskil. Helaas kon ik er niet goed bij komen.
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:In 1981-1982 kwamen de Yemen Pioneer en de Yemen Pride de vloot versterken..de schepen waren van de Yemen Gulf Line, Hoogezand.
Deze 'supercoasters' waren nog gebouwd binnen de loodlijnlengte van 75m..als open shelterdecker maten ze 1599 BRT bij een dw. van ca.3500 ton...als gesloten shelterdecker 3700 BRT en een dw.van 6589 ton.
In 1985-1986 na het loslaten van de 75m grens werden de schepen verlengd met ca.23m...nieuwe GT 5000 bij een dw. van 8596 ton.
Tijdens de bouw van Yemen Pioneer en Pride was in hun ontwerp al rekening gehouden met een latere verlenging met 12.5 meter.

Afbeelding
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:De finale nekkenbreker gebouwd in 1977, de Marion Bosma, bij Suurmeijer, Foxhol gebouwd. Nog geen jaar later ging Bosma failliet en ook ging bij OAL alles op de schop.
Na 30 jaar ziet de Amitie ex o.a. Marion Bosma, Atlantic Horizon er op het oog nog goed uit, alhoewel zonder laadgerei.
Gespot bij Perama op 2 februari jl.:

Afbeelding
Foto: ©Nikos.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

De Nederlandse Kilo, gebouwd als Hermes in 1954, vaart hier met de letter O A L in de schoorsteen. Zij voer van 1963 tot 1974 onder deze naam.

Afbeelding
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
Oost Atlantic Lijn heeft de 2 jaar oude Michel van dhr.B.Switynk overgenomen , het schip wordt omgedoopt in Atlantic Horizon.
Mvrgr
Roelof
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef: De Okdine aangekocht in 1974, blijkbaar een goed schip want ze heeft het behoorlijk lang volgehouden bij OAL, eerst als Okdine en in 1978 als Atlantic Sea.
Gebouwd in 1965 bij de Krögerwerft, Rendsburg als Duitse Fryken, wordt zij in 2008 in Equasis vermeld als Muhaisani.

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:De schepen van O.Danielsen die 1978 aan kantoor kwamen :
Anny Danielsen '78 Sch.vrt.Mij. Westerpark , Westerbroek
Dien Danielsen '78 idem
Eva Danielsen '78 Sch.vrt.Mij. Laurens , Westerbroek
Nielse Danielsen '78 idem
Madeline Danielsen '79 Sch.vrt.Mij Westerpark , Westerbroek
Margriet Danielsen 79 Sch.vrt.Mij. Wester-Peter , Westerbroek
Hier is nog een knipsel over de schepen van Otto Danielsen onder Nederlandse vlag:
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re:

Bericht door Ben »

R.Konigers schreef:In 1981-1982 kwamen de Yemen Pioneer en de Yemen Pride de vloot versterken..de schepen waren van de Yemen Gulf Line , Hoogezand.
Deze 'supercoasters' waren nog gebouwd binnen de loodlijnlengte van 75m..als open shelterdecker maten ze 1599 BRT bij een dw. van ca.3500 ton...als gesloten shelterdecker 3700 BRT en een dw.van 6589 ton.
De Yemen Pioneer in afbouw bij scheepswerf E.J. Smit, Westerbroek:
Afbeelding
Plaats reactie