Oost Atlantic Lijn.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
De ATLANTIC SEA bouwjaar 1990, imonummer 9003548 van Atlantic Horizon Shipping Corp., Nassau in beheer varend bij Oost Atlantic Lijn B.V., Rotterdam gebouwd bij J.J. Sietas K.G. Schiffswerft GmbH & Co. / 1054 is op 11 februari 2008 verkocht en herdoopt als CELTIC NAVIGATOR, varende voor Charles M Willie & Co. (Shipping) Ltd., UK vlag en roepnaam 2AKS8.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Gelezen op het "Koopvaardij Weblog" :
De ATLANTIC COAST bouwjaar 1990, imonummer 8908507 van Atlantic Horizon Shipping Corp., Nassau In beheer gevaren Oost Atlantic Lijn B.V., Rotterdam gebouwd bij J.J. Sietas K.G. Schiffswerft GmbH & Co. / 1003 afgelopen week bij bij scheepswerf 'De Schroef' in Sluiskil, herdoopt als CELTIC CHALLENGER.
Ze vaart vermoedelijk voor Charles M Willie & Co. (Shipping) Ltd.. Haar roepnaam is nu 2AK05 en vlag is UK.
De ATLANTIC COAST bouwjaar 1990, imonummer 8908507 van Atlantic Horizon Shipping Corp., Nassau In beheer gevaren Oost Atlantic Lijn B.V., Rotterdam gebouwd bij J.J. Sietas K.G. Schiffswerft GmbH & Co. / 1003 afgelopen week bij bij scheepswerf 'De Schroef' in Sluiskil, herdoopt als CELTIC CHALLENGER.
Ze vaart vermoedelijk voor Charles M Willie & Co. (Shipping) Ltd.. Haar roepnaam is nu 2AK05 en vlag is UK.
Tijdens de bouw van Yemen Pioneer en Pride was in hun ontwerp al rekening gehouden met een latere verlenging met 12.5 meter.R.Konigers schreef:In 1981-1982 kwamen de Yemen Pioneer en de Yemen Pride de vloot versterken..de schepen waren van de Yemen Gulf Line, Hoogezand.
Deze 'supercoasters' waren nog gebouwd binnen de loodlijnlengte van 75m..als open shelterdecker maten ze 1599 BRT bij een dw. van ca.3500 ton...als gesloten shelterdecker 3700 BRT en een dw.van 6589 ton.
In 1985-1986 na het loslaten van de 75m grens werden de schepen verlengd met ca.23m...nieuwe GT 5000 bij een dw. van 8596 ton.
Na 30 jaar ziet de Amitie ex o.a. Marion Bosma, Atlantic Horizon er op het oog nog goed uit, alhoewel zonder laadgerei.R.Konigers schreef:De finale nekkenbreker gebouwd in 1977, de Marion Bosma, bij Suurmeijer, Foxhol gebouwd. Nog geen jaar later ging Bosma failliet en ook ging bij OAL alles op de schop.
Gespot bij Perama op 2 februari jl.:
Foto: ©Nikos.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35
Re:
Hier is nog een knipsel over de schepen van Otto Danielsen onder Nederlandse vlag:R.Konigers schreef:De schepen van O.Danielsen die 1978 aan kantoor kwamen :
Anny Danielsen '78 Sch.vrt.Mij. Westerpark , Westerbroek
Dien Danielsen '78 idem
Eva Danielsen '78 Sch.vrt.Mij. Laurens , Westerbroek
Nielse Danielsen '78 idem
Madeline Danielsen '79 Sch.vrt.Mij Westerpark , Westerbroek
Margriet Danielsen 79 Sch.vrt.Mij. Wester-Peter , Westerbroek
Re:
De Yemen Pioneer in afbouw bij scheepswerf E.J. Smit, Westerbroek:R.Konigers schreef:In 1981-1982 kwamen de Yemen Pioneer en de Yemen Pride de vloot versterken..de schepen waren van de Yemen Gulf Line , Hoogezand.
Deze 'supercoasters' waren nog gebouwd binnen de loodlijnlengte van 75m..als open shelterdecker maten ze 1599 BRT bij een dw. van ca.3500 ton...als gesloten shelterdecker 3700 BRT en een dw.van 6589 ton.