Ik ben weer helemaal bij, Theo, nou maar hopen dat het blijft hangen.
Moet je kijken, Theo, wat ik op 22 april 2010 schreef en dat is nu ook weer van toepassing op de communicatiemiddelen in plaats van de navigatiemiddelen.
Dat heb je er nou van als een stuurman aan de wal zich met scheepvaartonderwerpen bezig houd!!.
Maar nu we het er toch over hebben, waarom zijn er dan zoveel bollen en 'Maagdenburger halve bollen' nodig?
En daar ben ik dan weer niet voldoende "bij de tijd" voor, Evert.
Dat mag iemand die die dingen vandaag op het dak heeft staan ons nu eens haarfijn uitleggen.
Maar dit is een onderzoeksvaartuig, dus die heeft zo nog al het een en ander nodig.
ik ben compleet nieuw hier op dit forum. In het eerste bericht van dit draadje heeft 'compass' (Bert de Boer toch?) het over het boekje "Kompasleer voor de Kleine handelsvaart" door Ph. R. Huizing. Het klinkt echt geweldig, met zijn hele aanbeveling erbij! Voorzover ik kan nagaan met worldcat.org is het in geen enkele algemene bibliotheek te vinden... en de download link voor de scans van 'compass' werkt na al die jaren niet meer natuurlijk.
Ik heb een berichtje naar 'compass' gestuurd maar niet iets terug gehoord. Heeft heel toevallig iemand anders dit boekje, of de scans ervan? Alvast hartelijk dank!
-------------------------------
Jaja, ik zit al dik twintig jaar serieus in Noord-Griekenland. Als ik een anker in mijn tuin leg, komen ze vragen wat dat voor een gek ding is.
Maar "fijn" is een subjectief begrip. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik klaag overigens niet.
Stuur me een kort antwoord op mijn mail, dan stuur ik het boekje per omgaande als pdf naar dat mailadres. -------------------------------