Is dit dezelfde Domburgh?
groeten
Evert Sikkema
Wm H. Müller & Co. N.V.
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
- Bijlagen
-
- Domburgh, na de verbouwing.jpg (211.18 KiB) 1545 keer bekeken
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
Evert, het is inderdaad dezelfde Domburgh.
In 1968 bij Nienhuis & van der Berg omgebouwd tot containerschip voor het vervoer van 77 stuks 20ft containers
bron Marhisdata.
In 1962 bij Verolme, Rozenburg verlengd en de brug verplaatst van midscheeps naar het achterschip.: Brt 1018, Nrt 464, Dwat 1345. Loa 85,58 Ll 78,97.In 1968 bij Nienhuis & van der Berg omgebouwd tot containerschip voor het vervoer van 77 stuks 20ft containers
bron Marhisdata.
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
Müller moest natuurlijk ook met zijn (of is een firma vrouwelijk?) meegan, maar zonde van zo'n mooi schip.
Maar van mooie schepen kun je natuurlijk niet leven.
groeten
Evert Sikkema
Maar van mooie schepen kun je natuurlijk niet leven.
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
Ben schreef: In 1962 bij Verolme, Rozenburg verlengd en de brug verplaatst van midscheeps naar het achterschip.: Brt 1018, Nrt 464, Dwat 1345. Loa 85,58 Ll 78,97.
[attachment=1]db1.jpg[/attachment]
Ben............Verolme Botlek deed alleen de verlenging zoals te zien is op de foto uit het Verolme Nieuws Januari 1963.
De brug is later verplaatst van midscheeps naar het achterschip
[attachment=0]db2.jpg[/attachment]
- Bijlagen
-
- db1.jpg (296.47 KiB) 1738 keer bekeken
-
- db2.jpg (50.6 KiB) 1738 keer bekeken
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
"brander", bedankt voor je correctie op mijn bericht over de Domburgh. Ook marhisdata maakt wel eens een foutje .
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
Géén dank Ben fouten maken we allemaal , ik herinnerde me het artikel uit het oude personeelsblad.Ben schreef:"brander", bedankt voor je correctie op mijn bericht over de Domburgh. Ook marhisdata maakt wel eens een foutje .
Ze hebben in een drijvenddok de sectie er tussen geplaatst. Er waren van tevoren sleden in het dok aangebracht
waarover het voorschip na het doorbranden met lieren enkele meters naar voren is getrokken.
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
De Vrijburgh op een ongedateerde foto in de problemen. Iemand die hier meer van weet?
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
Hallo Ben,
Deze foto en vraag van de Vrijburgh heeft al eens eerder op het forum gestaan, maar ik kan hem niet terug vinden.
Daar ik zelf een periode bij Müller heb gevaren ken ik het verhaal van "horen zeggen".
De Vrijburgh was onderweg van Rotterdam naar zee. Het zicht was slecht. Ter hoogte van Maassluis waren er de nodige problemen. Vanaf de walradar werd op een gegeven moment aangegeven (via radio contact) dat de vrijburgh dreigde te stranden op een strekdam. Het bericht kwam feitelijk te laat want het was al geschiet.
groeten,
Nico Bot
Deze foto en vraag van de Vrijburgh heeft al eens eerder op het forum gestaan, maar ik kan hem niet terug vinden.
Daar ik zelf een periode bij Müller heb gevaren ken ik het verhaal van "horen zeggen".
De Vrijburgh was onderweg van Rotterdam naar zee. Het zicht was slecht. Ter hoogte van Maassluis waren er de nodige problemen. Vanaf de walradar werd op een gegeven moment aangegeven (via radio contact) dat de vrijburgh dreigde te stranden op een strekdam. Het bericht kwam feitelijk te laat want het was al geschiet.
groeten,
Nico Bot
Re: Wm H. Müller & Co. N.V.
het maassluisje en de vlet volgens mij de otter liggen op zij gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.