Wm H. Müller & Co. N.V.

van: www.kustvaartforum.com
Nico Bot

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Nico Bot »

Hallo Joop,

Het sleepbootje naast de Vrijburgh lijkt op de MAASSLUIS van L. Smit en Co. Het bootje ernaast zou mogelijk de REPORTER var Dirkzwager kunnen wezen.

Groeten,

Nico Bot
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door joop 1 »

het lijk niet alleen op het maassluisje maar het is hem en de vlet hou ik toch op de otter het dirkzwager scheepje was volgens mij geen vlet maar een amsterdammertje of iets wat er op lijkt laat de echte tak kenners maar komen ben benieuwd .
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Roy »

Het lijkt mij ook de "Otter" van W.A.v/d.Tak.
Misschien kan iemand een foto van de "Reporter" voor de dag toveren ?.

m.v.g., Roy
Nico Bot

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Nico Bot »

Naschrift

Ik heb via de mail aan een kenner gevraagd over de situatie en ik kreeg het volgende als antwoord.

1951-04-09: Het Vrije Volk 09-04-1951: „VRIJBURGH" liep op dam bij Maassluis. Het uitgaande ms „Vrijburgh" van W. M. Muller en Co. te Rotterdam, liep Zondagmorgen om halfelf even beneden Maassluis uit z'n roer. Dit had ten gevolge, dat het schip tussen licht 11 en 12 op een blinde dam liep en ongeveer vijftien meter, uit de noorderwal omhoog kwam te zitten. Het lukte de zeesleper „Maas" van L. Smit en Co., die direct ter plaatse was, de „Vrijburgh" om twee uur vlot te trekken, die daarna haar reis naar buiten voortzette. De „Ganges" die ook ter plaatse was, behoefde geen assistentie te verlenen. Bron: Marhisdata.

Dus wat ik schreef over slecht zicht klopt niet.
Tevens geeft hij aan dat het de OTTER is van v/d Tak.

Groeten,

Nico Bot
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door joop 1 »

Nico bedank voor de info. nu was ik wel abuis met de reporter en de raporteur. de reporter was ook een klein bootje maar had 2 ramen voor in de stuurhut en was volgens mij wit en de raporteur was het amsterdammertje.'beide van dirkzwager zover ik weet gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Nico Bot

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Nico Bot »

Joop,

Graag gedaan.

Nico
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Ben »

Iedereen bedankt voor de reacties n.a.v. mijn foto van de Vrijburgh, zoekend naar een passend "geschenkje" vond ik deze foto.
De Vrijburgh op dezelfde plek gespot maar dan van de andere kant, op beide foto's 2 zwarte ballen in de topmast.
Vrijburgh.jpg
Vrijburgh.jpg (143.76 KiB) 1672 keer bekeken
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Ben »

Toen de Caledonia begin december 1928 voor de sloop werd verkocht aan een scheepssloperij te Gent was zij met haar leeftijd van 54 jaren
het oudste stoomschip van de Nederlandse vloot.
caledonia 1874 wm. h. müller.JPG
caledonia 1874 wm. h. müller.JPG (143.03 KiB) 1813 keer bekeken
Caledonia 1874.JPG
Caledonia 1874.JPG (212.21 KiB) 1813 keer bekeken
kluisgat
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2015 15:22

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door kluisgat »

Op de reactie van de schepen van Muller wil ik graag ook een berichtje plaatsen mijn vader kapitein eigenaar M/s Westridge die een lijndienst had van Rotterdam naar vise versa Londen het schip voer in charter voor Muller ik was destijds machinist en heb mooie herinneringen aan deze periode,met het langzaam invoeren van containers was deze lijn gedoemd om te verdwijnen en dus ook wij moesten zoeken naar een andere dienst dus werd het de wilde vaart tijd lang gevaren op Lissabon porto en Le Havre daarna is het schip opgelegd in Delfzijl en verkocht naar Jamaica in 2000 is het gesloopt in de haven Kingston door de bewoners van deze stad dus het einde van de laatste coasters zowat uit Delfzijl als hier nog mensen op willen reageren graag misschien hoor ik nog wel verhalen hierover ,ik moet er wel even bij zeggen dat De Westridge voorheen Arnoudspolder werd genoemd er stond een zes cilinder Deutz van 500 pk met oplading 750 pk het was een dankbaar schip en heb veel genoten van de snelheid die het had hoor van jullie J.K.van der Luit
Douwe J.
Berichten: 1783
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:52

Re: Wm H. Müller & Co. N.V.

Bericht door Douwe J. »

Batavier II  1921  d +.jpg
Batavier II 1921 d +.jpg (376.45 KiB) 1772 keer bekeken
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Plaats reactie