Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.
Geplaatst: 14 jan 2017 16:20
De namen van de door P&O Ferries gecharterde Olau schepen werden:
"Olau Britannia" (2) : "Pride of Portsmouth"
"Olau Hollandia" (2) : "Pride of Le Havre"
De schepen die TT Line met de Olau schepen wilde ruilen waren de: "Peter Pan" en "Nils Holgersson".
Rond juli 1994 herstartte Mersey Docks & Harbour Company (MD&HC), eigenaars van de Port of Sheerness, de route naar Vlissingen met hun Ferrylink Ferries. Hiervoor werden twee Egyptische ro-ro schepen gecharterd, de "Al Hussein", en de "Nuwayba".
Als de Route z'n populariteit terug wilde winnen was continuïteit belangrijk, en alhoewel beide schepen verre van ideaal waren, leken ze desondanks klanten terug te winnen.
Ferrylink werd vervangen door Eurolink Ferries, en de MD & HC charterde twee schepen van AK Ventouris, de "Euromantique" (ex "Union Hobart") en de "Euromagique" (ex "Attika"), gebouwd als vrachtschepen in 1976 en 1977.
Maart 1995 voer het eerstgenoemde schip onder de naam "Agia Methodia" de eerste reis op de route Vlissingen - Sheerness, een maand later kwam het laatstgenoemde schip erbij.
Ondanks de absurde namen, was er niets 'romantique' of 'magique' aan deze schepen, en behalve het enthousiasme van de bemanning, waren de schepen verre van ideaal, en staken zeer slecht af tegen de schepen van Olau, zeker wat stijl, comfort en kwaliteit van dienstverlening betrof.
De populariteit daalde dan ook snel, en de verliezen stapelden zich op, met als gevolg het onvermijdbare einde van de route in december 1996.
m vr gr
Robert
"Olau Britannia" (2) : "Pride of Portsmouth"
"Olau Hollandia" (2) : "Pride of Le Havre"
De schepen die TT Line met de Olau schepen wilde ruilen waren de: "Peter Pan" en "Nils Holgersson".
Rond juli 1994 herstartte Mersey Docks & Harbour Company (MD&HC), eigenaars van de Port of Sheerness, de route naar Vlissingen met hun Ferrylink Ferries. Hiervoor werden twee Egyptische ro-ro schepen gecharterd, de "Al Hussein", en de "Nuwayba".
Als de Route z'n populariteit terug wilde winnen was continuïteit belangrijk, en alhoewel beide schepen verre van ideaal waren, leken ze desondanks klanten terug te winnen.
Ferrylink werd vervangen door Eurolink Ferries, en de MD & HC charterde twee schepen van AK Ventouris, de "Euromantique" (ex "Union Hobart") en de "Euromagique" (ex "Attika"), gebouwd als vrachtschepen in 1976 en 1977.
Maart 1995 voer het eerstgenoemde schip onder de naam "Agia Methodia" de eerste reis op de route Vlissingen - Sheerness, een maand later kwam het laatstgenoemde schip erbij.
Ondanks de absurde namen, was er niets 'romantique' of 'magique' aan deze schepen, en behalve het enthousiasme van de bemanning, waren de schepen verre van ideaal, en staken zeer slecht af tegen de schepen van Olau, zeker wat stijl, comfort en kwaliteit van dienstverlening betrof.
De populariteit daalde dan ook snel, en de verliezen stapelden zich op, met als gevolg het onvermijdbare einde van de route in december 1996.
m vr gr
Robert