Rederij M. Smits & Genchart.

van: www.kustvaartforum.com
Dick
Berichten: 72
Lid geworden op: 28 nov 2005 17:28
Locatie: Castricum

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door Dick »

Sorry STEGRO
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door Roy »

Bedankt Dick,

Helaas ben ik niet zo Stegro achtig en dat heeft een zeer negatieve reden.
Het gevolg is dat ik geen van die uitgaven ooit gekocht heb. Ik heb er wel twee van gekregen, maar ik was niet ondersteboven van de geboden inhoud.
Misschien leg ik de lat wel te hoog............... :roll: Dan moet ik the long way maar volgen. Het is niet anders !. 8) :idea: :?
Nogmaals dank voor je reactie.

m.v.g., Roy
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door Roy »

Vandaag "even" naar de bibliotheek van het Scheepvaartmuseum in A'dam geweest.
Ik had de hoop meer over het exacte type van die 6TM410 karren in de C-serie te weten te komen. Dat bleek dus een ijdele hoop te zijn. Niet dat m'n bezoekje niets opgeleverd heeft, want ik liet gelijk enige vragen over oude schepen van de Halcyon Lijn en vooroorlogse Oranje Lijners meelopen.
Maar nu komt het; thuisgekomen kwam ik toch in een oude Holland Schipbuilding, ( dec.-84, pag.28 / 29 ), het juiste toerental van deze motoren tegen zoals ze in de C-klasse stonden.
Zat Theo er behoorlijk toch dicht bij, maar exact bleken het 580 rpm. te zijn. :!:
Om aan het juiste type te komen hebben we toch een oud medewerker van M. Smits nodig............. :idea: :wink:
Zie hiervoor ook het topic De machinekamer, incl. welke motor.

m.v.g., Roy
joopwerkmanveenma
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2013 16:44

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door joopwerkmanveenma »

IMG (3).jpg
IMG (3).jpg
Mickey Smits in Teignmouth 1969
Jan Stolp
Berichten: 2240
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door Jan Stolp »

Dat ging niet helemaal goed met het plaatsen van de foto ,Joop.
Ik zie dat je eerder al foto's hebt geplaatst dus ik zou zeggen doe nog een poging :D
Groeten
Jan
joopwerkmanveenma
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2013 16:44

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door joopwerkmanveenma »

Bijlagen
Mickey Smits in Teignmouth,chinaklei laden voor Genua.1970
Mickey Smits in Teignmouth,chinaklei laden voor Genua.1970
IMG (3).jpg (138.07 KiB) 2707 keer bekeken
joopwerkmanveenma
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2013 16:44

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door joopwerkmanveenma »

marcel c
Berichten: 2658
Lid geworden op: 08 nov 2006 21:57
Locatie: ijmuiden
Contacteer:

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door marcel c »

Hallo,

De Dita Smits als Satamaru bij vertrek vanuit IJmuiden.

Afbeelding

03-11-2002 als Bettina vertrokken naar Madagaskar.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes , Marcel
frisian
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2019 18:37

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door frisian »

Ben sinds kort ook lid geworden van dit Forum. Mijn naam is Luitzen en heb van dec. 1971 tot halverwege 1978 ook bij Genchart gevaren. In het begin was het nog bij Kamps scheepvaart onder gebracht en later en kantoor Genchart in Rotterdam. Ben begonnen als ass. mach. op de Louise Smits daarna als 2e op de Margaretha Smits, Marinus Smits , Dita Smits en de 3000 tonner Kirsten Smits welke net in de vaart was. Dita Smits werd in 1976 verkocht naar Honduras als Don Alberto. We hebben de Dita nog weggebracht daarnaar toe. Ben de Dita nog tegen gekomen op het Noordzee kanaal toen deze onderweg was naar Madagaskar om als opslag te gaan liggen voor kreeften o.i.d. Was toen h.w.t.k. op de Van Kinsbergen. Kirsten was net nieuw toen ik hier op kwam , de eerste reis was zonder kraan. Deze is er later op gekomen maakten toen een reis naar Nigeria met bagger pijpen. Daarna alleen naar de P.G. geweest met bagger materiaal. In 1978 ben ik weggegaan bij Genchart. Vorig jaar november zag ik de ex Makiri Smits opgelegd liggen in Las Palmas. Kirsten Smits had ook de 6TM410 D type aan boord staan. In het begin inderdaad veellast gehad van lekke cil. koppen. De ringen kregen een andere legering toen was dit over. De smering van de voeringen was ook niet goed hier zijn meer smeer punten aan gebracht daarna ook geen last.
Paul Spit was toen h.w.t.k. Heb daar een goeie tijd gehad geen klachten.
marcel c
Berichten: 2658
Lid geworden op: 08 nov 2006 21:57
Locatie: ijmuiden
Contacteer:

Re: Rederij M. Smits & Genchart.

Bericht door marcel c »

Hallo,

De Margaretha ex Margaretha Smits bouwjaar 1976

Afbeelding

Groetjes , Marcel
Plaats reactie