OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

van: www.kustvaartforum.com
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door peelander »

Bedankt voor je overzicht Robert. Een aspect welke ook min of meer mede bepalend was in de besluitvorming van stoppen was het door eenEU besluit stopzetten van de taxfree verkopen a/b de veerdiensten op oa. de Noordzee, wat toch een aanzienlijke omzet vermindering opleverde.
Groeten
Jan van der Pluijm
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door Roy »

Als de Brexit daadwerkelijk afgerond is, konden de taxfree verkopen wel weer eens terug komen !.
Misschien toch weer een hernieuwde kans voor een vracht en passagiersferrydienst tussen Vlissingen en Sheerness.
Ook een soort nieuwe stijl Batavier Lijn / Norfolk Line vanuit IJmuiden naar de nieuwe buitenhaven van Great Yarmouth zou m.i. niet eens zo'n slecht idee zijn. Trailers en luxe auto' s konden destijds ook vanuit Scheveningen naar Great Yarmouth v.v. Een prima lijndienstje, ik spreek uit ervaring !. Durven Nederlandse investeerders het aan om dit op poten te zetten i.p.v. dat alles weer in buitenlandse handen is en uitgevoerd wordt ?.
Persoonlijk zou ik het wel toejuichen...................

m.v.g., Roy
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door peelander »

Een paar jaar terug was er e.o.a. fantast bezig om de dienst Vlissingen/ sheerness nieuw leven in te blazen. Een schip was er al. Van deze fantast hebben we intussen al lange tijd niets meer vernomen en ferries varen nog steeds niet op de route. Overigens had ik het hiervoor nog niet genoemd, maar ook de ongunstige ligging van Vlissingen t/o andere havens droeg niet bij tot rentabiliteit van de Olau line. Maar idd. maakte de vakbond zoals bij beel bedrijven de zaak kapot.
Groeten
Jan van der Pluijm
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door Fluks »

Ik heb deze man ook nooit serieus genomen.
Groeten,Arie.
OLAU-ferry-liefhebber
Berichten: 635
Lid geworden op: 03 jan 2005 01:12
Locatie: Deventer

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door OLAU-ferry-liefhebber »

Op Youtube een video met twee OLAU's, namelijk de Britannia-1 (nu als MOBY ZAZA) en de Hollandia-2, nu als GNV Chrystal:
GNV - Cristal vertrekt naar Palermo van de haven van Genua
OLAU-ferry-liefhebber
Berichten: 635
Lid geworden op: 03 jan 2005 01:12
Locatie: Deventer

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door OLAU-ferry-liefhebber »

Mogelijke kansen voor een herstart van de of een OLAU-lijn:
Oude tijden herleven? 'Terugkeer Olau Line mogelijk door Brexit'
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door Roy »

En dan is het te hopen dat het een Nederlands bedrijf is die dit gaat doen !!!.
Laat de dames en heren geldschieters met een warm maritiem hart nu opstaan...………………..

m.v.g., Roy
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door peelander »

Misschien ziet die fantast van een paar jaar terug weer licht aan de horizon voor zijn plannen. ij had zijn bedrijfsplan bijna klaar.
groeten
Jan van der Pluijm
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door Roy »

Tja, daar zeg je wat Jan.
Helaas hebben we hier niets meer van mogen vernemen. Jammer want ik had die plannen graag eens ingezien.
Wie weet meldt hij zich nog eens op dit forum...………....

m.v.g., Roy
OLAU-ferry-liefhebber
Berichten: 635
Lid geworden op: 03 jan 2005 01:12
Locatie: Deventer

Re: OLAU Line schepen, historie, heden en toekomst.

Bericht door OLAU-ferry-liefhebber »

Rond deze dagen 25 jaren terug waren de laatste afvaarten van de Olau-twins. Mijn vader en ik maakten er als laatste kans gebruik van de aanbieding uit de krant. De nachtovertocht met de Olau Hollandia-2 uit Vlissingen per auto van mijn toenmalige werkgever NBM Leidingbouw, een dagje toeren door het mooie Kent en de nachtovertocht met de Olau Britannia-2 uit Sheerness. In Sheerness maakte ik de foto zoals eerder geplaatst op de pagina: viewtopic.php?p=137642#p137642

Een prachtig tijdperk ten einde en dat al 25 jaren terug. Wat gaat de tijd snel. Overigens zijn all vier ooit zo prachtige Olau-schepen nog in actieve dienst.
Voor komend najaar probeer ik een trip te maken met de Olau Hollandia-2 te maken op de lijn Napels-Palermo.
Plaats reactie